Klanten laten facturen vaker liggen door coronacrisis-gerelateerde cashflowproblemen. Slechts 39 procent van de finance professionals heeft persoonlijk contact om factuur betaald te krijgen.
Het percentage klanten dat facturen niet betaalt vanwege cashflowproblemen, is door de coronacrisis meer dan verdubbeld. Begin februari ging het om één op de drie klanten. Momenteel laat bijna driekwart (72%) facturen liggen, omdat hun eigen cashflow niet op orde is. Finance professionals zouden hier hun handen vol aan moeten hebben, maar slechts 39 procent van hen zoekt persoonlijk contact met de klant om facturen betaald te krijgen. In andere gevallen worden klanten overgedragen aan een incassobureau (24%), maakt de organisatie gebruik van factoring (23%) of wordt er periodiek betaald door klanten (33%). Dit blijkt uit de FinTech Barometer 2020, het onderzoek dat fintech-bedrijf Onguard jaarlijks onder ruim 300 finance professionals uitvoert.
Download hieronder eenvoudig je eigen exemplaar!
Over Visma | Onguard
Onguard is de afgelopen ruim 25 jaar uitgegroeid van een specialist in credit management software naar een marktleider in innovatieve oplossingen op het gebied van order-to-cash. Ons intelligente platform zorgt voor een optimale verbinding tussen alle processen in de order-to-cash keten en maakt het delen van kritische data mogelijk. Hiervoor maken we gebruik van de nieuwste technologieën zoals zoals API’s, robotics, machine learning, big data en AI. Gebruikers zetten het Onguard platform dagelijks in voor succesvol management en tastbare resultaten in order-to-cash en credit management. Sinds februari 2020 maakt Onguard deel uit van de Visma Group.
TechVisor is nooit partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen een adverteerder en een koper.
Meer informatie hierover kan je vinden in onze
voorwaarden (Advertenties van derden).