Business Automation Technologies and the Customer Experience

Categorie: Rapport
Onderzoek van Appian toont aan dat tweederde van de respondenten zegt dat technologie geen sterkere klantenrelaties oplevert! 68% van de Nederlandse respondenten zegt dat automatiseringstechnologieën slechts "enigszins effectief" zijn in het verschaffen van alle gegevens en context die medewerkers nodig hebben.
Appian presenteert de resultaten van haar "Business Automation Technologies and the Customer Experience" onderzoek. Het doel van het onderzoek – uitgevoerd door IDG – is het begrijpen van de houding van werknemers bij grote organisaties met betrekking tot bedrijfsautomatiseringstechnologieën en de "vermenselijking" van B2C relaties in Europa en de VS. Het onderzoek beantwoord een aantal urgente vragen voor bedrijven gezien het huidige beleid van social distancing ervoor zorgt dat bedrijven en consumenten vaker van elkaar gescheiden zijn. Hierdoor is het belang van het adequaat gebruiken van technologie om sterkere relaties met klanten te smeden erg relevant.

De centrale vraag is of bedrijfsautomatiseringstechnologieën ervaringen creëren die bedrijven in staat stellen om de behoeften van hun klanten beter te bedienen en hierop te anticiperen, menselijke verbindingen tot stand te brengen en sterkere klantrelaties te creëren. In het onderzoek geven 76% van de Nederlandse respondenten en 82% van de respondenten overall aan het ermee eens te zijn dat organisaties zich moeten richten op het vergroten van de menselijke kant van klantinteracties en het toevoegen van een grotere "persoonlijke touch". Echter, ziet minder dan de helft van de Nederlandse respondenten (48%) de manier waarop hun organisatie gebruik maakt van automatisering als "in hoge mate" behulpzaam bij het vormen van sterkere klantrelaties, tegenover vier op de tien (41%) overall.

Uit het onderzoek blijkt verder dat:
  • 68% van de Nederlandse respondenten en 65% overall zegt dat de automatiseringstechnologieën die momenteel door hun organisaties worden gebruikt, slechts "enigszins effectief" zijn (in het beste geval) om alle gegevens en de context te leveren die nodig zijn voor een volledig beeld van de klanten.
  • Meer dan de helft van de Nederlandse respondenten (52%) en 47% overall aangeeft dat het gebruik van technologie door hun organisatie de hoeveelheid tijd die ze met klanten kunnen doorbrengen aanzienlijk heeft vergroot.
  • Slechts 30% van de respondenten in Nederland en overall in de andere landen gebruik maakt van technologische hulpmiddelen die hen "in hoge mate" in staat stellen om complexe problemen met creatieve probleemoplossing aan te pakken, of om de bedrijfsprocessen gaandeweg veranderen.
  • Nederland het hoogst scoort van alle landen (52% “in hoge mate”) bij de vraag in hoeverre de systemen en processen die de organisaties gebruiken flexibel genoeg zijn om medewerkers creatief te laten zijn bij het oplossen van klantproblemen.
Download nu meteen je eigen kopie van dit interessante onderzoek voor nog meer onderzoeksresultaten.

Details

De aanbieding is via deze marktplaats nog verkrijgbaar voor:
Laden...
Laden...
Laden...
Laden...
Gratis

Over Appian

Appian biedt een low-code ontwikkelingsplatform dat de creatie van krachtige bedrijfsapplicaties versnelt. Veel van 's werelds grootste organisaties gebruiken Appian-applicaties om klantervaring te verbeteren, operational excellence te bereiken en risicobeheer en compliance wereldwijd te vereenvoudigen.
Meer Appian
TechVisor is nooit partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen een adverteerder en een koper. Meer informatie hierover kan je vinden in onze voorwaarden (Advertenties van derden).
20191029224512.jpg
Het no-nonsense internetbureau
20191105203105.png
Krijg inzicht in bedrijfsprocessen!
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030104826.jpg
We make IT spark!
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20191030104037.png
Bringing cultures together and make your team work!
20191030102114.jpg
Deliver measurable impact on your business
Alle rechten voorbehouden © 2019-2020, TechVisor