In a webinar brought to you by Banking Circle and Finextra, industry leaders will discuss whether the services Banks offer to their corporate customers can be significantly improved by partnering with financial infrastructure providers.
Pre-pandemic, digital transformation was already on the agenda for most Banks. But COVID-19 has accelerated the pace at which digitalisation must happen to support the requirements of remote working and digital banking and has thrown into sharp focus some of the challenges the banking sector faces.
The once-pioneering systems on which Banks were built now present significant challenges in achieving digitalisation, developing customer propositions that are fit for purpose and applying best practice. How can these be overcome?
Over Banking Circle
Banking Circle is aanbieder van een financiële infrastructuur voor betalingsbedrijven en banken. Als bank met een volledige vergunning en zonder legacy-systemen biedt Banking Circle betalingsbedrijven en banken de mogelijkheid om snel en tegen lage kosten in te springen op kansen in de nieuwe economie. Daarbij profiteren de klanten van Banking Circle van compliance en goede beveiliging. Dit is mogelijk dankzij rechtstreekse transactieverwerkingssystemen waar geen legacy aan te pas komt. De oplossingen van Banking Circle dragen bij aan financiële inclusie door duizenden bedrijven in staat te stellen om grensoverschrijdende transacties te voltrekken op een manier die eerder niet mogelijk was. Dat geldt voor alles van het openingen van bankrekeningen en het afsluiten van leningen tot internationale betalingen, verwerken van transacties, hedging en compliance.