Car Delivery Network gebruikt Rackspace's OpenStack Public Cloud om vrijwilligers in contact te brengen met mensen in nood tijdens COVID-19 pandemie

| Rackspace | 2 min | 23 april 2020 17:17
Foto: Car Delivery Network Reach App screenshots | Copyright: Rackspace
Rackspace kondigt vandaag aan dat het Car Delivery Network (CDN) zijn app Reach heeft herbestemd om individuen die hulp nodig hebben tijdens de COVID-19 pandemie in contact te brengen met vrijwilligers. Technologiebedrijf Rackspace ondersteunde CDN door de app in slechts vier dagen te testen en beschikbaar te stellen.
 
Miljoenen mensen in het Verenigd Koninkrijk en de VS zitten in zelfisolatie vanwege de lockdown. De Reach-app biedt individuen, (Facebook-)groepen, kerken en verenigingen de mogelijkheid om vrijwilligers te mobiliseren die mensen in nood willen helpen. Reach is een wereldwijd beschikbare gratis app die normaliter wordt gebruikt om de levering van voertuigen te faciliteren. Nu helpt de app tienduizenden mensen in zelfisolatie in de VS, het Verenigd Koninkrijk en Nieuw-Zeeland, en kan verder worden opgeschaald.

Reach wordt gehost op de OpenStack public cloud van Rackspace, die CDN de continuïteit en veiligheid van een bedrijfsapplicatie biedt. Dit maakt het mogelijk om wereldwijd op te schalen en vrijwilligers over de hele wereld te mobiliseren. CDN erkent dat het platform - software die gewoonlijk autofabrikanten met autodealers verbindt - wendbaar en geavanceerd genoeg was om snel om te vormen naar een app die helpt bij de coördinatie van vrijwilligersinspanningen.

"CDN zag een kans om onze Reach-app te gebruiken voor hulp aan mensen die dat nodig hebben," zegt Mike Thorby, oprichter en CEO van CDN en Reach. "We zijn blij dat we over de hele wereld miljoenen aanvragen in gang kunnen zetten dankzij de infrastructuur van Rackspace, de toewijding van de klant en de support via Fanatical Experience™."

Reach wordt al gebruikt door meer dan 30 gemeenschappen in het Verenigd Koninkrijk en een groeiend aantal mensen in de VS. Er wordt gewerkt aan een vertaling van Reach naar Frans en Spaans om een wereldwijde uitrol te realiseren. Reach zal ook in de toekomst, na de COVID-19 pandemie, beschikbaar blijven voor ondersteuning.
 
Rackspace maakt voor de komende zes maanden $10 miljoen vrij voor gratis OpenStack public cloud hostingmiddelen, om organisaties die deelnemen aan de COVID-19-hulpinspanningen te ondersteunen. De teams van Rackspace blijven trouw ondersteuning en Fanatical Experience bieden aan klanten.

"Rackspace is toegewijd om klanten te helpen in deze uitdagende tijden", zegt Matt Stoyka, Chief Solutions Officer, Rackspace. "CDN had behoefte aan een technologische oplossing  waarmee ze zich konden aanpassen aan de veranderende omgeving en die hen hielp hun cloud- en webgebaseerde apps op een betrouwbare manier te benutten en schalen."

Over Rackspace

Bij Rackspace vergroten we de waarde van de cloud in elke fase van de digitale transformatie. Overal ter wereld bieden wij cloud-specialisten onbevooroordeelde expertise, continue modersering en Rackspace Service Blocks aan voor applicaties, data, beveiliging, hybride en multi clouds. We werken samen met toonaangevende partners en allianties.
Meer Rackspace

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.
20191029224512.jpg
Het no-nonsense internetbureau
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030104826.jpg
We make IT spark!
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030104037.png
Bringing cultures together and make your team work!
20191030102114.jpg
Deliver measurable impact on your business
20191105203105.png
Krijg inzicht in bedrijfsprocessen!
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
Alle rechten voorbehouden © 2019-2020, TechVisor