Hoe gebruik je de metaverse?

Sortlist studie zegt: Als het niet om vermaak gaat, doe dan geen moeite

| Sortlist | 2 min | 13 mei 2022 17:00
Copyright: Sortlist
Uit een nieuwe studie van Sortlist, het B2B matchmaking platform, blijkt dat gebruikers in heel Europa de metaverse vooral zien als een middel voor entertainment. Volgens een onderzoek dat het bedrijf heeft uitgevoerd onder 1000 gebruikers in heel Europa, zegt 20% dat een virtuele wereld "een manier is om aan de echte wereld te ontsnappen", gevolgd door 17% die zegt dat het de toekomst is en 16% die het ziet als een manier van afleiding.

Toch gaf 54% van de ondervraagde gebruikers te kennen dat zij een virtuele wereld niet zouden vertrouwen, waarmee het belangrijkste probleem wordt belicht waarmee de massale invoering van de metaverse te kampen heeft. Voor Nederland specifiek, ligt dit percentage iets lager. Maar liefst 47% geeft aan er geen vertrouwen in te hebben.

Bovendien blijkt uit de enquête dat de metaverse voor vrouwen een manier is om aan de echte wereld te ontsnappen (58%), terwijl zij voor mannen de toekomst vertegenwoordigt (53%). De studie bevat ook een aantal interessante bevindingen die merken wel eens twee keer zouden kunnen doen nadenken over hun metaverse investeringen op lange termijn:
  • Bijna 70% van de respondenten begrijpt wat de metaverse is.
  • Vrouwen (91,43%) zijn zich meer bewust van wat de metaverse is dan mannen (88,54%).
  • Bijna 60% van het grote publiek zegt op de hoogte te zijn van wat NFT's zijn. In Nederland is slechts een kleine meerderheid (53%) van het publiek op de hoogte van wat NFT’s zijn.
  • NFT's zijn nog steeds een punt van discussie voor mensen; 61% van de respondenten zou er niet aan denken om erin te investeren.
  • Gebruikers ouder dan 54 jaar wisten meer dat de metaverse een virtuele wereld was (63%) dan jongere gebruikers tussen 25 en 34 jaar (59%).

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over Sortlist
Sortlist is de grootste marktplaats in de marketingsector. Het bedrijf werd in 2014 opgericht door vier Belgische ondernemers: Charles De Groote, Nicolas Finet, Michael Valette en Thibaut Vanderhofstadt. Het doel is om B2B-aankopen in het marketinglandschap aanzienlijk te verbeteren. Sortlist maakt een selectie van marketingbureaus die op alle behoeftes zijn afgestemd. Bedrijven hoeven alleen maar contact op te nemen met geselecteerde bureaus om te beslissen met wie ze gaan samenwerken. 
Meer over Sortlist
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
© 2019-2022, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.