Dit is waarom je meer zou moeten investeren in klantenservice

Maak een slechte ervaring goed met een uitstekende klantenservice en 74 procent van de klanten is bereid te vergeven en te vergeten

| Zendesk | 1 min | 21 januari 2022 9:24
Copyright: Zendesk

In een perfecte wereld zou elke klant 100% tevreden zijn met elke aankoop. Zendingen zouden eerder aankomen dan gepland, producten of diensten zouden de verwachtingen overtreffen en we zouden voor altijd de termen 'retourneren' of 'terugbetaling' uit ons dagelijkse lexicon kunnen bannen.

Hoewel er geen magische formule is om klantgeluk te garanderen, laat nieuw onderzoek zien hoe belangrijk de rol van ondersteuningsmedewerkers is. Volgens ons Zendesk Customer Experience Trends Report 2022 zal meer dan 60 procent van de klanten naar een ander toestromen door slechts één slechte ervaring. Maak het goed met een uitstekende klantenservice en 74 procent van de klanten is bereid te vergeven en te vergeten.

Het is een krachtig argument voor bedrijven om meer te investeren in hun ondersteuningsteams. Maar hoe u tickets prioriteert of omgaat met overstuur klanten zijn vragen waar elke organisatie mee te maken heeft. Geen enkel team is perfect en niemand heeft het precies goed. Dit betekent dat we allemaal moeten zoeken naar manieren om te verbeteren. Hier bij Zendesk gebruiken we gegevens om onze klanten en onze eigen prestatiestatistieken beter te begrijpen. Dit helpt ons te streven naar betere ervaringen voor alle betrokkenen.

Lees hier het hele artikel.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over Zendesk
De beste klantervaringen worden gerealiseerd met Zendesk (NYSE: ZEN). Zendesk’s krachtige, flexibele en schaalbare producten voor customer service en engagement komen tegemoet aan de behoeften van iedere organisatie.
Meer over Zendesk
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
© 2019-2022, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.