D2L onthult nieuwe merkidentiteit en markeert een nieuwe fase van het innovatieve leerplatform

De visuele identiteit versterkt de focus op gepersonaliseerd leren en samenwerkingsmogelijkheden

| D2L | 3 min | 12 januari 2022 14:37
Gewaardeerd
Copyright: D2L
D2L Inc., een wereldwijd leertechnologiebedrijf, dat een groot aantal Nederlandse universiteiten en hoger onderwijsinstellingen ondersteunt met zijn digitale leerplatform Brightspace, heeft vandaag zijn nieuwe visuele merkidentiteit en -merkverhaal gelanceerd. Dit onderstreept D2L's jarenlange toewijding om de manier waarop de wereld leert te transformeren. Hierbij ligt er een sterkere focus op gepersonaliseerd leren, strategische partnerschappen en menselijk potentieel. De nieuwe merkidentiteit markeert ook een nieuw hoofdstuk voor D2L als beursgenoteerd bedrijf.

"Als oprichter van D2L is het natuurlijk moeilijk om afscheid te nemen van een logo dat je samen met het team hebt ontworpen. Maar de echte vreugde van een merkhervorming zit hem in de frisse blik op wat ons merk vertegenwoordigt - waarom we hier zijn, wat we doen en voor wie we het doen. Onze merkvernieuwing versterkt de band met onze missie en stippelt een route uit naar onze toekomst. Sterke merken zijn levendig en blijven groeien," zegt John Baker, president en CEO van D2L. "We werken hard om mensen boeiende leerervaringen aan te bieden, die lerenden inspireren om meer te bereiken dan ze voor mogelijk hielden. Ons werk is nog nooit zo belangrijk geweest. Ik ben zeer dankbaar voor de grote inzet van ons team om te helpen onze identiteit en het merkverhaal te versterken - terwijl we ons richten op het volgende hoofdstuk van onze groei in nauwe samenwerking met onze klanten."

Het bekroonde creatieve bureau Zulu Alpha Kilo uit Toronto, heeft met de nieuwe visuele identiteit D2L’s merkpositionering, toonaangevende technologie en unieke aanpak naar voren gebracht:

1.Nieuwe Corporate Identity

Het nieuwe logo van D2L omarmt de kleur groen, om het altijd groene leren weer te geven. Verder heeft het een exponent om het potentieel van partnerschap en samenwerking te symboliseren, en een sterk lettertype dat innovatie, eenvoud en toegankelijkheid uitstraalt.

2.Bredere marktcategorie

Leren staat op een keerpunt met een ongekende transformatie die meer vereist dan een Learning Management System (LMS). Met deze merkintroductie stapt D2L in een bredere categorie met een Learning Innovation Platform dat de flexibele, krachtige en gepersonaliseerde ervaring definieert en loskomt van de beperkende, one-size-fits-all beperkingen van een traditioneel LMS.

3.D2L Merkfamilie

De verfijning van D2L's nieuwe logo is doorgevoerd in het hele corporate design - het verenigt een nieuwe merkfamilie van oranje en blauwe productlogo's voor respectievelijk D2L Brightspace en D2L Wave. Het introduceert verder een gestileerde portretbenadering voor fotografie, en ondersteunt een moderne en strakke look die de productsets aanvult.

"Design is een van de meest essentiële middelen die we hebben om onze merkidentiteit over te brengen. Ons nieuwe merk harmoniseert de evolutie van ons bedrijf met de enorme impact die we maken voor lerenden wereldwijd," zegt Aly Scott, Chief Marketing Officer van D2L. "Het is een erg spannend jaar geweest voor ons bedrijf met betrekking tot het oplossen van uitdagingen voor onze klanten en het leveren van voortdurende innovatie. We zijn verheugd om een nieuw tijdperk van gepersonaliseerd leren in te luiden met een nieuwe merkidentiteit dat geïnspireerd is door de mensen die we bedienen en het grenzeloze potentieel van lerenden over de hele wereld."

Vanaf vandaag zullen D2L-klanten, -partners en -leerlingen een nieuwe look en feel ervaren voor het hele bedrijf en zijn kanalen, inclusief een nieuw ontworpen website.

Hoe vind je dit artikel?


Waardering: Uitstekend (1 rating).

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Tags
D2L
Over D2L
D2L (TXS: DTOL) verandert de manier waarop de wereld leert - en helpt leerlingen van alle leeftijden meer te bereiken dan ze ooit voor mogelijk hielden. D2L werkt nauw samen met klanten over de hele wereld en ondersteunt miljoenen mensen bij het online en fysiek studeren. Meer dan 1.000 medewerkers wereldwijd zijn toegewijd om de beste leermiddelen te ontwikkelen en de wereld beter achter te laten dan waar ze hem aantroffen.
Meer over D2L
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
© 2019-2022, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.