Radisson Hotels vertrouwt op Freshworks voor uitzonderlijke IT-dienstverlening

De efficiëntie van de Freshservice ITSM-oplossing past perfect bij de digitale transformatie van de wereldwijde hotelgroep

| Freshworks | 2 min | 06 oktober 2021 15:12
Copyright: Radisson Hotels
Freshworks Inc, een toonaangevend softwarebedrijf dat bedrijven helpt hun klanten en werknemers ultiem gebruiksgemak te bieden, heeft Radisson Hotel Group geholpen de IT-efficiëntie te verbeteren en de responstijd voor haar personeelsbestand te verbeteren, door gebruik te maken van de IT-service management (ITSM)-oplossing Freshservice™.

Met negen onderscheidende merken en meer dan 1.600 hotels in exploitatie en in ontwikkeling, is Radisson Hotel Group één van de grootste hotelketens ter wereld. Het bedrijf zit midden in een digitale transformatie, waarbij veel taken die voorheen decentraal waren georganiseerd, worden gecentraliseerd. Eén van die taken is revenue management. In Madrid is de Revenue Management Hub voor 560 EMEA-hotels gehuisvest. Zij werken sinds kort met Freshservice om de workflow van het team efficiënter te beheren.

Terwijl de horeca zich wereldwijd aanpaste om de gevolgen van de pandemie te verzachten, werd het EMEA Revenue Management-team van Radisson Hotel Group gedwongen om snel hun IT-infrastructuur aan te passen om een bijna 100% remote workforce aan te kunnen, terwijl ze hun klanten blijven voorzien van accurate omnichannel informatie via hotelboekingssites van derden, het eigen callcenter en de website.

Benjamin Muratet, Vice President van RevTech en Distribution bij Radisson Hotel Group, vertelt: "Er zijn meerdere IT-systemen betrokken bij het optimaliseren van de prijs en bezettingsgraad van hotels, door de juiste prijs op het juiste moment en via het juiste kanaal aan de juiste klant te presenteren. Mijn team ontvangt veertig tot vijftig serviceverzoeken per dag - van eenvoudige aanvragen tot technisch complexe uitdagingen. We hebben Freshservice geselecteerd om meer realtime inzicht te krijgen in de IT-werklast en om het werk beter te verdelen."

Het gemak en de automatisering van Freshservice stelde het team van Radisson Hotel Group in staat om informatie op een gestructureerde en volledige manier te bekijken, waardoor e-mails niet meer nodig waren en de doorlooptijd voor serviceverzoeken van medewerkers enorm werd verkort.

"De manier waarop Radisson Hotel Group Freshworks-technologie gebruikt, is de belichaming van onze 'Delight made easy' visie," aldus Prakash Ramamurthy, Chief Product Officer van Freshworks. "Het gebruiksgemak en de brede inzetbaarheid van onze producten, op maat gemaakt voor de unieke situatie van een klant, is waar we het beste in zijn."

Benjamin Muratet concludeert: "De nadruk ligt nu op efficiëntie, nog meer dan voorheen. Bovendien werkt het team deels vanuit kantoor, maar ook vanuit huis. Als je het werk goed wilt organiseren, is transparantie en structuur een eerste vereiste. Freshservice biedt ons die transparantie. Onze face-to-face vergaderingen worden nu gebruikt voor strategische besprekingen in plaats van het verdelen van de werkdruk, aangezien wij dit nu met Freshservice kunnen doen.”

Lees meer over hoe Radisson Hotel Group samenwerkt met Freshworks in de uitgebreide case study.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Over Freshworks

Freshworks biedt innovatieve customer engagement software voor bedrijven van elke omvang, waardoor het voor teams eenvoudig is om hun klanten voor het leven te werven, te binden en te behouden. Freshworks SaaS-producten bieden een 360-gradenoverzicht van de klant, zijn klaar voor gebruik, eenvoudig in gebruik en bieden een snel rendement op de investering.
Meer over Freshworks

Disclaimer

Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191029200614.jpg
Drive value with data
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.