Vraag naar modern cloud analytics neemt fors toe; ThoughtSpot krijgt binnen half jaar honderd nieuwe SaaS-klanten

T-Mobile en Verizon kiezen voor cloud-gebaseerde analytics van ThoughtSpot

| ThoughtSpot | 3 min | 30 september 2021 10:32
Afbeelding: ThoughtSpot Everywhere | Copyright: ThoughtSpot
ThoughtSpot, het Modern Analytics Cloud bedrijf, heeft een half jaar na de SOC 2 Type II goedkeuring zijn honderdste klant verwelkomd voor de volledig beheerde SaaS-oplossing, waaronder grootzakelijke bedrijven als T-Mobile en Verizon, en digital natives als Kahoot en Cloud Academy. De mijlpaal is bereikt doordat bedrijven wereldwijd prioriteit geven aan cloud-gebaseerde analytics om hun gebruikers flexibele toegang te geven tot data, deze makkelijk doorzoekbaar te maken en inzichten te verzamelen vanaf elke plek.

Het bedrijfsmodel van ThoughtSpot verschoof afgelopen jaar met de introductie van het SaaS-platform. Bedrijven kunnen het volledige ThoughtSpot-platform inzetten, gebruikmaken van specifieke mogelijkheden zoals ‘search as a service’ of interactieve data-apps ontwikkelen met het ontwikkelplatform ThoughtSpot Everywhere. Hiermee kunnen klanten, partners en medewerkers voorzien worden van professionele analytics voor de hele data stack met een echte gebruiksvriendelijke ervaring.

Cloud-oplossingen vormen helft van omzet

Cloud-producten zijn nu goed voor de helft van ThoughtSpot’s jaarlijks terugkerende omzet. De omzet uit cloud-oplossingen groeide afgelopen jaar met maar liefst 250 procent. Afgelopen jaar kocht 85 procent van de nieuwe klanten cloud-producten, waarbij 25 procent van de orders een waarde had van boven een ton. Om aan deze groeiende vraag tegemoet te komen, wil het bedrijf het team uitbreiden met 25 procent.

"De pandemie veranderde alles voor bedrijven. Voor ThoughtSpot was de impact heel groot. Onze klanten hadden nog niet eerder zoveel behoefte aan ons platform, maar ze hadden ook een nieuwe, makkelijkere manier nodig om het beschikbaar te stellen aan hun hele organisatie. In zes maanden hebben we daarom het eerste SaaS-platform voor de Modern Analytics Cloud bedacht, ontwikkeld en op de markt gebracht”, aldus Sudheesh Nair, CEO van ThoughtSpot. "Slechts een half jaar na het aanbieden van het platform zijn de reacties van klanten overweldigend. Het is een eer om een integraal onderdeel te zijn van de cloud-reis van onze klanten. Met dit vertrouwen gaan we zorgvuldig om. We zetten ons in om te blijven innoveren voor onze klanten en hen te helpen hun succes uit te breiden, gebaseerd op data.”

Patenten voor innovaties

De groei volgt op verschillende innovaties in het ThoughtSpot-platform, die ook patenten ontvingen van het United States Patent and Trademark Office, zoals token based dynamic data indexing, een antwoordensysteem dat zoekopdrachten in natuurlijke taal mogelijk maakt, phrase-indexing voor het zoeken op zinnen, low latency predictive database analysis voor inzichten in SpotIQ, query generation gebaseerd op een logical data-model, en het naadloos wisselen tussen zoekopdrachten in verschillende talen.

Nieuwe partnerships

Daarnaast zijn partnerships gesloten of uitgebreid met cloud-platformen als Snowflake, Databricks, Google BigQuery, Microsoft Azure Synapse, en Amazon Redshift. Ook worden gezamenlijke oplossingen met ServiceNow aangeboden en zijn er industriespecifieke oplossingen ontwikkeld met channel-partners.

ThoughtSpot heeft een succesvol jaar achter de rug en kreeg erkenning voor zijn productinnovatie en werkcultuur. Het bedrijf ontving awards van Forbes Cloud 100 en Fast Company's Best Workplaces for Innovators. Gartner heeft ThoughtSpot ook onderscheiden met de Peer Insight Customers' Choice for Analytics and Business Intelligence Platforms.

Voordat we ThoughtSpot gebruikten, hadden we geen makkelijke manier om data in onze centrale cloud database goed te gebruiken”, aldus Vivek Malhotra, Sr. Manager Customer Development Analytics bij Unilever. “Nu krijgt ons financiële team eenvoudig toegang tot rijke inzichten in verkoopcijfers, omzetgroei en andere cijfers met de schaal en snelheid die we nodig hebben.”

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over ThoughtSpot
De meest innovatieve bedrijven ter wereld gebruiken ThoughtSpot om iedereen in hun organisatie, van manager tot medewerker, de mogelijkheid te bieden snel datagedreven inzichten te ontdekken. Met ThoughtSpot kunnen professionals een eenvoudige zoekopdracht intypen om direct miljarden rijen gegevens te analyseren. Daarnaast kunnen ze kunstmatige intelligentie inzetten om betrouwbare, relevante inzichten te krijgen die antwoord geven op duizenden vragen waar ze zelf niet aan hadden gedacht. ThoughtSpot is eenvoudig te gebruiken voor iedere business professional en krachtig genoeg om zelfs de grootste, meest complexe bedrijfsdata te verwerken zonder in te boeten op snelheid, security of beheer. Klanten gebruiken ThoughtSpot om hun besluitvormingscultuur te transformeren. Door inzichten onderdeel te maken van elk gesprek en elke beslissing, herdefinieert ThoughtSpot de rol van data bij het creëren van een meer op feiten gebaseerde wereld.
Meer over ThoughtSpot
Disclaimer
Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191029200614.jpg
Drive value with data
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.