Persbericht Volvo vernieuwt en breidt TMS-partnerschap met BluJay uit

Zweedse autofabrikant breidt het gebruik van BluJay's Transportation Management uit ter ondersteuning van hun wereldwijde auto supply chain distributienetwerk

| BluJay | 2 min | 29 juni 2021 11:26
Copyright: Luca Massimilian op Unsplash
BluJay Solutions, leverancier van supply chain-software en -diensten, kondigt aan dat de Zweedse autofabrikant Volvo, de samenwerking met BluJay heeft vernieuwd en uitgebreid. Volvo maakt al geruime tijd gebruik van BluJay's Transportation Management for Shippers (TMS)-oplossing, en met deze verlengde samenwerking ondersteunt BluJay ook de groei van Volvo.

Volvo's locaties in Europa, China en de VS maken gebruik van BluJay's TMS-oplossing voor wereldwijde transportactiviteiten, van de fabriek tot autodealerbedrijven. Met de uitbreiding van het TMS-partnerschap verwacht Volvo een toename van de efficiëntie en daarnaast ook een productieverdubbeling in de komende drie jaar.

"Volvo is blij om de relatie met BluJay uit te breiden ter ondersteuning van onze groei, focus op duurzaamheid en het streven om in 2025 alleen nog maar elektrische auto's en hybrides exclusief online te verkopen", zegt Pieterjan Landuyt, CED M&L--SCM Global bij Volvo Cars. "Onze samenwerking met BluJay is de afgelopen jaren uitstekend geweest."

BluJay's TMS-oplossing dient als de ruggengraat van Volvo's autodistributienetwerk door het plannen, optimaliseren en volgen van verzendingen van de auto’s. Door deze service kan Volvo nieuwe doelstellingen bereiken en duurzaam blijven. Volvo Cars heeft namelijk onlangs aangekondigd dat het groothandelsmodel een transformatie zal ondergaan. De ontmoetingsplek met hun klanten verschuift naar online, om zo te bouwen aan sterke klantrelaties. Daarnaast wil het bedrijf in 2030 wereldwijd een volledig elektrisch autobedrijf zijn. Om deze doelstelling te bereiken wordt er de komende jaren een nieuwe serie elektrische auto's gelanceerd en stappen ze af van emissieproducerende voertuigen.

"BluJay is er trots op dat de samenwerking met Volvo is uitgebreid. Hierdoor kunnen we hun innovatieve bedrijfsmodel, groei en succes ondersteunen", zegt Roel Assies, VP Sales bij BluJay Solutions. "Terwijl Volvo zijn leveringsmodel voor de supply chain verschuift, biedt BluJay de flexibiliteit voor het bedrijf om te evolueren en te blijven groeien. Daarnaast zijn we blij dat we Volvo's duurzaamheidsinitiatieven kunnen ondersteunen, zowel met technologie als met waardepropositie. We kijken uit naar de verdere samenwerking tussen onze teams."

Hoe vind je dit artikel?

Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Over BluJay

BluJay Solutions levert supply chain-software en -diensten aan ‘s werelds meest vooruitstrevende retailers, distributeurs, expediteurs, fabrikanten en logistieke dienstverleners. Het BluJay Global Trade Network transformeert supply chain-logistiek en maakt het mogelijk voor klanten om de krachten te bundelen met ruim 40.000 internationale partners die verbonden zijn aan het netwerk. Met BluJay kunnen organisaties snellere handel bedrijven, hun supply chain-waarde inzetten om concurrentievoordeel te behalen en vooruit te kijken om hun toekomst in de wereldwijde economie te versterken.
Meer over BluJay

Disclaimer

Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20191029224512.jpg
Het no-nonsense internetbureau
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.