Salesforce start met AI-gedreven leren met Einstein-Recommendations voor Trailhead

| Salesforce | 7 min | 25 juni 2020 12:43
Copyright: Salesforce
Salesforce, wereldleider in CRM, lanceerde in 2014 zijn Trailhead-oplossing om iedereen in staat te stellen zijn skills te verbeteren met het oog op de toekomstige manier van werken. Sindsdien hebben meer dan 2,2 miljoen Trailblazers het gratis online leerplatform gebruikt om de vaardigheden te leren die nodig zijn om hun carrière een nieuwe impuls te geven.
 
Salesforce kondigt Salesforce Einstein Recommendations voor Trailhead aan, waarmee het AI-gedreven leren voor het eerst naar Trailhead wordt gebracht. De plotseling versnelde digitale transformatie door COVID-19 heeft in veel bedrijven het normale werken van het personeel verstoord en zorgt ervoor dat omscholing van het personeel noodzakelijk is. Einstein Recommendations maakt het voor iedereen gemakkelijker dan ooit om vaardigheden aan te leren om te slagen in de volledig digitale wereld van vandaag door toegankelijke, gepersonaliseerde leertrajecten aan te bieden.
 
Sandeep Bhanot, Senior Vice President van Trailhead Product bij Salesforce, en Tony Pizza, Senior Director Product Management voor TrailheaDX bij Salesforce, leggen uit wat dit betekent. 

Wat betekent de introductie van Einstein Recommendations voor Trailhead?

Sandeep: Trailhead wordt nu persoonlijker en intelligenter dankzij Einstein Recommendations voor Trailhead.
 
We integreren Einstein, de toonaangevende AI-tool van Salesforce, in Trailhead om een op maat gemaakte leerervaring te bieden voor elke cursist. Wanneer je nu inlogt op je Trailhead-homepage of een badge verdient - op je desktop of in onze mobiele app Trailhead GO - krijg je aanbevelingen te zien die je naar nieuwe badges en skills leiden die met je leerdoelen overeenkomen. Deze zijn sterk gepersonaliseerd op basis van je rol, eerdere leeractiviteiten en je carrièreambities.
 
Tony: Het draait allemaal om personalisatie. Het doel is om de unieke leerbehoeften van elke persoon te doorgronden. Van daaruit zullen cursisten niet alleen aanbevelingen krijgen op basis van hun eigen gekozen weg, maar zullen ze ook aanvullende aanbevelingen krijgen op basis van wat anderen met vergelijkbare interesses hebben gevolgd. 

Waarom is dit een belangrijke innovatie?

Sandeep: De noodzaak van digitale transformatie is in korte tijd veranderd van een mogelijke optie in een ‘must-have’. Waar klanten tot nu toe dachten dat ze dit in drie tot vijf jaar zouden implementeren, moet nu in drie tot vijf maanden gebeuren. Of in extreme gevallen is het een kwestie van dagen.
 
Maar dat is nog maar de helft van dit verhaal. In het kielzog van COVID-19 ontstaat er wereldwijd een enorme economische crisis met een hoge werkloosheid tot gevolg. Met dit in het achterhoofd is het aanleren van nieuwe vaardigheden – die goed in de markt liggen - dus een meerwaarde. Zeker in de volledig digitale wereld van vandaag waar je overal vandaan kan werken. Trailhead heeft zich altijd ingezet om iedereen de kans te geven zich gratis om te scholen, en wij geloven dat dit een van de belangrijkste dingen is waar ons bedrijf zich nu op kan richten.
 
Trailhead heeft meer dan 800 badges en vaardigheden waar cursisten uit kunnen kiezen. Er is zoveel aanbod - of het nu gaat om technische vaardigheden, soft skills, Salesforce-vaardigheden of aanbod van onze partners zoals AWS of Google - dat het voor een cursist soms een uitdaging kan zijn om te weten welke badge of vaardigheid hij vervolgens moet aanleren. Daarom is Einstein Recommendations zo waardevol. Het geeft onze Trailblazers een op maat gemaakt leertraject, gebaseerd op wat ze willen doen en waar ze in willen groeien.
 
Tony: Einstein Recommendations voor Trailhead voegt een laagje personalisatie toe op een schaal die je handmatig onmogelijk kan bereiken. Interessant is dat mensen niet altijd de leerpaden volgen die je denkt. Vergelijk het met hoe het koopgedrag van een consument kan verschillen van wat een online retailer verwacht. Dit is een mooi voorbeeld van de kracht van mensen en AI om resultaten te bereiken die anders onvoorstelbaar zouden zijn. 

Wat zijn de grootste voordelen voor de cursisten?

Sandeep: Trailblazers krijgen nu een persoonlijke, intelligente leerervaring die is aangepast op hun specifieke carrièredoelen. En het beste deel is dat, als een cursist Trailhead gebruikt, Einstein meer leert over de interesses van elke deelnemer en hoe meer op maat de aanbevelingen worden. Het is echt als wijn – die wordt ook beter naarmate hij ouder wordt!
 
Consumenten verwachten vandaag de dag meer maatwerk. Op websites als Amazon of Netflix bijvoorbeeld verwachten we intelligente en interessante aanbevelingen. Onze cursisten verwachten een gelijksoortige klantervaring als ze met Trailhead starten. Onze Einstein AI-oplossing zorgt daarvoor.
 
Tony: Wij geloven dat een persoonlijke leerervaring de beste manier is om je doelen te bereiken en je horizon te verbreden. Er is een enorme hoeveelheid geweldige content op Trailhead – en Einstein Recommendations zal gebruikers begeleiden naar het juiste gedeelte dat hun leerdoelen het best ondersteunen. Het is alsof je een persoonlijke samensteller hebt, die naar je doelen luistert en je vervolgens naadloos naar de meest relevante content leidt. Einstein Recommendations is ook een geweldige manier om een gebruiker content te tonen waarvan hij zich niet bewust is dat deze bestaat, maar die wel zeer relevant is voor hem, zoals aanvullende vaardigheden en modules. 

Hoe is het inbouwen van Einstein in Trailhead gebeurd?

Sandeep: We hebben met het Einstein-team samengewerkt om deze nieuwe technologie te creëren. Zoals elke Trailhead-innovatie, hebben we dit benaderd met de visie van een geoptimaliseerde leerervaring en hebben we vandaar gekeken naar de technologie en hoe deze te bouwen. Met Einstein Recommendations ontwierpen we de ideale gebruikerservaring, zowel op de desktop als mobiele app. Daarna kwam natuurlijk het harde werk om de juiste AI-modellen te bouwen en ze te voorzien van de juiste datasets.
 
Terwijl we dit werk deden, waren we ons bewust van het feit dat we met onze Salesforce-waarden vooropliepen. Concreet waren wederzijds vertrouwen en gelijkheid de twee belangrijkste waarden die we voor ogen hadden toen we deze technologie bouwden. Om het vertrouwen te behouden, zorgden we ervoor dat de aanbevelingen konden worden geschaald naar de miljoenen bestaande gebruikers van Trailhead. We zorgden er ook voor dat dit volledig in overeenstemming was met regelgeving zoals GDPR. Om de gelijkheid te handhaven, werkten we samen met ons Office of Ethical and Humane use om na te gaan er zeker van te zijn dat onze ontwerpen en de AI die ze aandrijft geen onbedoelde vooroordelen in de algoritmen bevat.
 
Tony: We willen ervoor zorgen dat deze oplossing na verloop van tijd slimmer wordt, dus we zullen blijven luisteren naar onze cursisten en nieuwe algoritmen en functies uitrollen die krachtige neurale netwerken en natuurlijke taalverwerking toevoegen om de personalisatiemogelijkheden te verbeteren. 

Gelijkheid is een kernwaarde bij Salesforce. Welke rol speelt Trailhead bij het bevorderen van die gelijkheid?

Sandeep: Bij Salesforce hebben we ons altijd ingezet voor een inclusieve toekomst. Aangezien we het ‘nieuwe normaal’ van werken sturen, is onze missie om het onderwijs te democratiseren en een gelijkwaardige weg naar de technologische industrie te bieden, ongeacht ras, geslacht of sociaaleconomische achtergrond; met Trailhead nog nooit zo belangrijk geweest.
 
We zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om de barrières voor het leren weg te nemen - inclusief kosten en locatie – en om omscholing voor iedereen toegankelijker te maken. Maar we geloven ook dat we de verantwoordelijkheid hebben om iedereen in staat te stellen een gelijkwaardige kandidaat te worden. Daarvoor hebben we specifieke content gecreëerd, zoals het Cultivate Equality at Work-traject, om iedereen te helpen bij het stimuleren van diversiteit en inclusie. 

Je hebt het gehad over het ‘nieuwe normaal’. Hoe bereidt Trailhead mensen voor op de toekomst van het werk?

Sandeep: Of je nu je carrière wilt omgooien of je bedrijf wil helpen om snel digitaal te gaan werken; ons doel blijft om iedereen in staat te stellen om van zijn baan van vandaag en morgen een succes te maken. We hebben nieuwe paden uitgezet om mensen te helpen navigeren door de toekomst van het werk, inclusief hoe ze snel digitaal kunnen gaan en een virtuele bedrijfsstrategie kunnen ontwikkelen, aangezien velen van ons vanuit huis verkopen, ontwikkelen en marketen. We hebben nu ook de Reopen Safely with Work.com-trail gelanceerd om bedrijven te begeleiden in de heropeningsfase.
 
We hebben ook een nieuwe carrièrepagina op Trailhead gemaakt om mensen contact tracing beter te laten begrijpen, wat een van de belangrijkste (en waarschijnlijk meest gezochte) vaardigheden zal zijn in de toekomst. Contact tracing is een groot onderdeel van onze Work.com-oplossingen voor bedrijven om veilig te heropenen. Trailhead heeft ook content samengesteld uit bronnen zoals het CDC om mensen te trainen in contact tracing en hen in staat te stellen een baan te vinden in deze nieuwe markt. 

Met myTrailhead stel je bedrijven in staat om snel hun hele organisatie naar een hoger niveau te leiden. Wat zijn enkele van de ontwikkelingen die je hebt gemaakt met het myTrailhead Learning Experience Platform?

Sandeep: We hebben dit jaar een ongelooflijk momentum gehad met myTrailhead voor Werknemers en we zijn blij om nu In-App Walkthroughs aan te kondigen. myTrailhead-klanten kunnen nu een leerpad in meerdere stappen uitstippelen als onderdeel van onze In-App Guidance-functie. Dit helpt om het leren van medewerkers een boost te geven, in de flow van hun werk.
 
We maken het ook makkelijker voor organisaties om al hun medewerkers te trainen, ongeacht of ze Salesforce gebruiken, door ‘Identiteit voor Werknemers’ op te nemen in ‘myTrailhead voor Werknemers’ zonder extra kosten. 

Welke andere Trailhead-innovaties zijn er dit jaar op TrailheaDX aangekondigd?

Sandeep: We hebben tal van nieuwe Trailhead-functies en content waarmee iedereen nieuwe vaardigheden kan leren met het oog op de toekomst van werk.
 
Zo zijn er de Customer 360 Guides, een set van betrouwbare blauwdrukken en best practices om bedrijven te helpen begrijpen hoe ze een Customer 360-ervaring voor hun bedrijf kunnen bereiken - gebaseerd op de successen van andere Trailblazers.
 
Daarnaast hebben we Daily Reminders toegevoegd aan Trailhead GO, onze gratis mobiele app, waarmee we cursisten aanmoedigen om te leren in de app via dagelijkse meldingen.
 
Met Trailhead LIVE hebben we de leservaring in de klas opnieuw uitgevonden door livestreams en on-demand video’s van experts bij de cursisten thuis te brengen. Met ons debuut van onze service Abonnementen kunnen Trailblazers nu aankomende LIVE-sessies direct aan hun agenda toevoegen, ook vanuit de Trailhead GO app.
 
We introduceren ook de JavaScript Developer 1-certificering, een nieuwe referentie voor ontwikkelaars in ons ecosysteem om aan te tonen dat ze in staat zijn om JavaScript te coderen voor Salesforce-toepassingen, en om die JavaScript-kennis te gebruiken om Lightning Web Components (LWC) te ontwikkelen.
 
Tot slot voorzien we binnenkort nieuwe content voor IT-architecten, ontwikkelaars en admins om hun de tools te geven die ze nodig hebben om zich verder te ontwikkelen. In deze release is een nieuwe manier opgenomen om samen te leren via Trailhead LIVE: Trail Together: Skill Building Series. In deze serie begeleiden experts de cursisten door projectunits, bieden ze praktische hulp binnen Trailhead en beantwoorden ze in real-time vragen.
 
Meer informatie over Einstein Recommendations en andere nieuwe Trailhead-innovaties vind je hier.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Over Salesforce

Salesforce is wereldleider op het gebied van Customer Relationship Management (CRM) en brengt bedrijven dichter bij hun klanten in het digitale tijdperk. Opgericht in 1999, stelt Salesforce bedrijven van elke omvang en branche in staat om te profiteren van krachtige technologieën - cloud, mobiel, sociaal, internet van dingen, kunstmatige intelligentie, spraak en blockchain - om een 360 graden beeld van hun klanten te creëren.
Meer Salesforce
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.
20191030102114.jpg
Deliver measurable impact on your business
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191030104826.jpg
We make IT spark!
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191105203105.png
Krijg inzicht in bedrijfsprocessen!
20191029224512.jpg
Het no-nonsense internetbureau
20191030104037.png
Bringing cultures together and make your team work!
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
Alle rechten voorbehouden © 2019-2020, TechVisor